RSS

Επιστολή καταπέλτης των Σχολικών Συμβούλων στην υπουργό με ερωτηματικά και αιχμές

09 Φεβ.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: esos.gr

Μεγάλο προβληματισμό πρέπει να προκαλέσει προσωπικά στην υπουργό Αννα Διαμαντοπούλου τα καταγγελλόμενα των Σχολικών Συμβούλων Μουσικής τα οποία περιέχονται σε επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία και αφορά την επιμόρφωσή τους για το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ειδικότερα οι Σχολικοί Σύμβουλοι καταγγέλλουν ότι στην επιμόρφωσή τους επί της πιλοτικής εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, που πραγματοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2012 -ημέρα Τετάρτη:

Α. επιλέχθηκαν ως εισηγητές ορισμένα πρόσωπα, τα οποία ούτε είχαν ούτε και έχουν την ιδιότητα και την εξειδίκευση που άπτεται του γνωστικού μας αντικειμένου, ήτοι της τέχνης και επιστήμης της «Μουσικής».

Β.Ο χρόνος που αφιερώθηκε στοχευμένα στο γνωστικό αντικείμενο «Μουσική» ήταν πολύ λίγος ώστε να γίνει επαρκής παρουσίαση του νέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής και του Οδηγού Εκπαιδευτικού που αφορούν όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου.
Γ.Υπάρχει σοβαρή παράλειψη στην Υπουργική Απόφαση 124662/Γ2/1-11-2011 «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Πιλοτική τους Εφαρμογή του Επιστημονικού Πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» (ΦΕΚ 2666/ τ. Β΄/9-11-2011), όπου δεν περιλαμβάνονται οι στόχοι και το θεωρητικό, παιδαγωγικό και μεθοδολογικό πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, ενώ αυτά υπάρχουν στο κείμενο του Προγράμματος Σπουδών Μουσικής «Πρόταση Α΄»,

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Με την πεποίθηση ότι, προκειμένου οι Σχολικοί Σύμβουλοι Μουσικής να υποστηρίξουν τους στόχους του Νέου Σχολείου, του νέου Προγράμματος Σπουδών και των σχετικών εκπαιδευτικών εργαλείων θα πρέπει οι επιμορφωτικές δράσεις να γίνονται με τον πλέον επιστημονικά εξειδικευμένο τρόπο, οι υπογράφοντες Σχολικοί Σύμβουλοι Μουσικής, διαμαρτυρόμαστε έντονα για τα ακόλουθα:
Πρώτον: Για την επιμόρφωσή μας επί της πιλοτικής εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, που πραγματοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2012 -ημέρα Τετάρτη-, επιλέχθηκαν ως εισηγητές ορισμένα πρόσωπα, τα οποία ούτε είχαν ούτε και έχουν την ιδιότητα και την εξειδίκευση που άπτεται του γνωστικού μας αντικειμένου, ήτοι της τέχνης και επιστήμης της «Μουσικής».
Δεύτερον: Με το σκεπτικό ότι ο σχεδιασμός της επιμόρφωσης στη συγκεκριμένη φάση είχε ως ομάδα- στόχο αποκλειστικά και μόνο τους Σχολικούς Συμβούλους, θέτουμε ερώτημα για τη συμμετοχή υπευθύνων πολιτιστικών θεμάτων-προγραμμάτων διαφόρων περιοχών της Αττικής, στην επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε την ίδια ημέρα (Τετάρτη 1/2/2012).
Τρίτον: Είναι κατανοητό ότι ένα μέρος της επιμόρφωσης πρέπει να αφορά τις γενικότερες αρχές του Νέου Σχολείου και την Πιλοτική Εφαρμογή. Ωστόσο ο χρόνος που αφιερώθηκε στοχευμένα στο γνωστικό αντικείμενο «Μουσική» ήταν πολύ λίγος ώστε να γίνει επαρκής παρουσίαση του νέου Προγράμματος Σπουδών Μουσικής και του Οδηγού Εκπαιδευτικού που αφορούν όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου.
Τέταρτον: Τέλος, έχει διαπιστωθεί σοβαρή παράλειψη στην Υπουργική Απόφαση 124662/Γ2/1-11-2011 «Έγκριση Προγραμμάτων Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την Πιλοτική τους Εφαρμογή του Επιστημονικού Πεδίου Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης» (ΦΕΚ 2666/ τ. Β΄/9-11-2011), όπου δεν περιλαμβάνονται οι στόχοι και το θεωρητικό, παιδαγωγικό και μεθοδολογικό πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, ενώ αυτά υπάρχουν στο κείμενο του Προγράμματος Σπουδών Μουσικής «Πρόταση Α΄», το οποίο είναι αναρτημένο στη σχετική ιστοσελίδα του Ψηφιακού Σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr).
Το έργο του Σχολικού Συμβούλου είναι κατά βάση το υψηλότερο προσφερόμενο επιστημονικά και απολύτως υποστηρικτικό παιδαγωγικά στο συνάδελφο εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερα εμείς οι Σύμβουλοι Μουσικής, θεσμικά εμπνέουμε, παρακολουθούμε, συνεχώς ανατροφοδοτούμε και ποικίλως υποστηρίζουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς Μουσικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, το οποίο εκτείνεται πολύ πέρα από τα στενά πλαίσια της διδακτικής πράξης, με τη διοργάνωση σχολικών εορτών, σχολικών χορωδιών, τη συμμετοχή σε πολιτιστικά, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.ά.. Στο έργο αυτό οι εκπαιδευτικοί Μουσικής ήταν, είναι και θα είναι ανοικτοί σε κάθε είδους δημιουργικές και εκπαιδευτικές συνεργασίες.

Αθήνα 09/02/2012

ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
(με αλφαβητική σειρά)

ΕΠΙΘΕΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΕΔΡΑ
Αναγνωσταρά Ευανθία Β. Αιγαίου Μυτιλήνη
Γεωργουλή Στέλλα Αττικής Β΄ Αθηνών
Δροσουλάκης Κωνσταντίνος Κρήτης Ηράκλειο
Κουκουλή Κυριακή Ν. Αιγαίου Ερμούπολη
Κωνσταντίνου-Αναγνωστάκη Μαύρα Ηπείρου Ιωάννινα
Μακαντάσης Θεμιστοκλής Πελοποννήσου Τρίπολη
Μαρκέα Γεωργία Αττικής Α΄Αθηνών
Παπαδημητράκης Δημήτριος Δυτικής Ελλάδος Πάτρα
Παπαδόπουλος Περικλής Ιονίων Νήσων Κέρκυρα
Πολυμενοπούλου Αικατερίνη Αττικής Πειραιάς
Τσερπέ Γεωργία-Μαρία Κεντρικής Μακεδονίας Θεσ/νίκη

Advertisements
 
Σχολιάστε

Posted by στο Φεβρουαρίου 9, 2012 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: