RSS

Εκπαίδευση

Πώς θα γίνει η αυτοαξιολόγηση των σχολείων

Τα στελέχη που θα συγκροτήσουν το σώμα «επιθεωρητών» στο οποίο θα στηριχθεί τα επόμενα χρόνια η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου φιλοδοξεί να αναδείξει το υπουργείο Παιδείας από τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης που ξεκινάει άμεσα στα σχολεία της χώρας αναφέρει Το Βήμα (13/4/2010). Ήδη εγκύκλιος έχει σταλεί σε όλα τα σχολεία, από το περιεχόμενο της οποίας και προκύπτει ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαδικασία αξιολόγησης θα έχουν οι σχολικοί σύμβουλοι των σχολείων. Έτσι:

* Ξεκινούν επιμορφωτικές συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους των σχολείων, ώστε να ενημερωθούν για τις γενικές γραμμές και τα κριτήρια της αξιολόγησης που θα τεθούν από το υπουργείο Παιδείας και στη συνέχεια να ενημερώσουν τα υπόλοιπα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
* Οι διευθυντές των σχολείων θα έχουν τον έλεγχο για την παιδαγωγική και επιστημονική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.
* Σε πρώτη φάση θα επιλεγούν δύο σχολικές μονάδες από κάθε περιφέρεια σχολικού συμβούλου ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος για την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος αυτοαξιολόγησής τους από τους σχολικούς συμβούλους.

Αδειες σε λιγότερα από 18 κολέγια

Αδειες σε λιγότερα από 18 κολέγια
Εως το τέλος Μαΐου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η επεξεργασία του προεδρικού διατάγματος για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων κολεγίων, μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ. Θα επαναδιατυπωθούν ορισμένα άρθρα και στη συνέχεια θα σταλεί στον πρόεδρο της Δημοκρατίας, για να πάρει το δρόμο του Εθνικού Τυπογραφείου αναφέρει η Ελευθεροτυπία (18/4/2010).
Το υπουργείο θα συγκροτήσει τις κατάλληλες επιτροπές, στις οποίες θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι συναρμόδιων φορέων, ώστε να αρχίσει η εξέταση των δικαιολογητικών, που θα υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι απόφοιτοι κολεγίων, για να πάρουν την αναγνώριση. Μάλιστα αναμένεται να υποβάλουν τα χαρτιά τους πάνω από 30.000 απόφοιτοι. Η διαδικασία, όμως, αυτή θα αρχίσει να υλοποιείται τον προσεχή Οκτώβριο.
Αγώνα δρόμου όμως πρέπει να κάνει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να προλάβει ώς το φθινόπωρο να εκδώσει και τις άδειες των κολεγίων που λειτουργούν στη χώρα μας με τη μέθοδο του franchising.

Όπως είπαν συνεργάτες της υπουργού Παιδείας, δεν πρόκειται να καταρτιστεί καινούριο νομοθέτημα. Απλώς θα κατατεθούν τροπολογίες στο νόμο 3696/2008 του Ευριπίδη Στυλιανίδη, έτσι ώστε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που απέρριψε τις περισσότερες διατάξεις του ήδη υπάρχοντος νόμου.
Ετσι το υπουργείο δεν θα μπορεί να κάνει στα κολέγια παρά μόνο γενικούς κτιριακούς ελέγχους. Θα αρκεστεί δηλαδή στη διαπίστωση ότι τα κτίρια όπου στεγάζονται τα κολέγια πληρούν τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.
Στις περιπτώσεις που συστεγάζονται με φροντιστήρια, όπως συμβαίνει συχνά, οι ιδιοκτήτες έχουν την υποχρέωση να είναι διακριτές οι υπηρεσίες που προσφέρει κάθε ένα από τα εκπαιδευτήρια, για να μη δημιουργείται σύγχυση σε σπουδαστές και γονείς.
Το υπουργείο, πάντως, δεν μπορεί να παρέμβει στο πρόγραμμα σπουδών που παρέχεται από τα κολέγια, ούτε στα προσόντα που πρέπει να έχουν οι διδάσκοντες. Πόσοι δηλαδή έχουν διδακτορικό, μεταπτυχιακό κ.λπ., όπως ήθελε ο αρχικός νόμος. Μόνη προϋπόθεση είναι να έχουν εγκριθεί οι εκπαιδευτικοί από το μητρικό πανεπιστήμιο.

Το υπουργείο Παιδείας, όμως, θα ζητήσει από τα κολέγια να διαθέτουν βεβαιώσεις ότι τα μητρικά πανεπιστήμια που εκπροσωπούν έχουν περάσει από αξιολόγηση στη χώρα τους. Σε κάθε περίπτωση θα παραμείνει η κατάθεση της εγγυητικής επιστολής ύψους 500.000 ευρώ ως απαραίτητη προϋπόθεση για την παροχή άδειας λειτουργίας.
Οι ιδιοκτήτες, πάντως, θεωρούν ότι δεν μπορεί κανένας να τους απαγορεύσει τη χρήση του τίτλου «κολέγιο», ενώ απαγορεύεται η χρήση του τίτλου «πανεπιστήμιο».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Παιδείας, από τα 40 κολέγια που πήραν άδεια από τον πρώην υπουργό Αρη Σπηλιωτόπουλο, λιγότερα από 18 αναμένεται να αδειοδοτηθούν τώρα. Αμέσως μετά την ψήφιση των τροπολογιών του νόμου, θα αρχίσει η διαδικασία στο Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης του υπουργείου Παιδείας. Θα εξεταστούν από την αρχή οι φάκελοι που έχουν υποβάλει τα κολέγια και αμέσως μετά θα αρχίσουν νέοι έλεγχοι, που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον Σεπτέμβριο για να δοθούν οι άδειες με την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους.
Αν όμως το υπουργείο Παιδείας έχει δεμένα τα χέρια του όσον αφορά στη λειτουργία των παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας, στα υπόλοιπα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, όμως, μπορεί και θα ασκήσει αυστηρούς ελέγχους, τόσο στο πρόγραμμα σπουδών, όσο και στο επίπεδο των προσόντων των διδασκόντων.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ  2009

  • Τεχνικές μελέτης για καλύτερη απομνημόνευση

  • 71.137 θέσεις εισακτέων χάθηκαν σε μία τετραετία
  • Πανελλήνιες εξετάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έτους 2010. Δείγματα Θεμάτων Εξέτασης Ειδικού Μαθήματος Ξένης Γλώσσας
  • Υπουργείο Παιδείας: Ενημέρωση των υποψηφίων γιαα τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις – Από 1 – 22 /2/2010 οι δηλώσεις των υποψηφίων
  • Υπουργείο Παιδείας: Καθορισμός εξεταστέας–διδακτέας ύλης των Πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Τάξης των Ημερησίων & Δ΄ Τάξης των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2009-2010
  • Επαγγελματική μονογραφία: Οικονομολόγος
  • Τρόπος εξέτασης Ξένων γλωσσών στις πανελλήνιες εξετάσεις του έτους 2010
  • Καθορισμός εξεταστέας-διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ’ Ημερήσιου & Δ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2009-2010.
  • ΥΠΕΠΘ: Εκδόθηκαν τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια τέκνων Ελλήνων του εξωτερικού
  • ΥΠΕΠΘ: Τροποποίηση – συμπλήρωση της εγκυκλίου «περί μετεγγραφών φοιτητών και σπουδαστών ακαδ. έτους 2009-10»
  • ΥΠΕΠΘ: Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% – Ποιες είναι οι ασθένειες
  • ΥΠΕΠΘ: Εισαγωγή υποψηφίων στην Τριτοβάθμια που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες – Αύξηση του ποσοστού απο 3% σε 5%
  • ΥΠΕΠΘ: Εναρξη εξετάσεων ομογενών στις 7/9
  • ΥΠΕΠΘ: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των υποψηφίων της μουσουλμανικής κοινότητας της Θράκης
  • ΥΠΕΠΘ: Αναζήτηση θεμάτων πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων
  • ΥΠΕΠΘ: Τα δικαιολογητικά για τις εγγραφές των επιτυχόντων σε τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Πρόγραμμα εξετάσεων ομογενών για εισαγωγή στην τριτοβάθμια
  • Βάσεις και βαθμός 1ου κατά Επιστημονικό Πεδίo, του Στέλιου Μαρίνη
  • Κενές Θέσεις ανα σχολή σε ΑΕΙ & ΤΕΙ Ημ.Λυκ. 90%,του Δημήτρη Καλοδήμου
  •  

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s

     
    Αρέσει σε %d bloggers: